Om du inte är nöjd
Har du en fråga eller ett klagomål? Vänd dig till oss! Vi strävar alltid efter att ge tydliga svar och är tacksamma för våra kunders åsikter och feedback.
1. Våra kundrådgivare hjälper dig
Du ska känna dig trygg som kund hos Nordic Green Energy. Har du en fråga eller ett klagomål är du alltid välkommen att kontakta våra kundrådgivare, som kommer att besvara dina frågor och funderingar så snart som möjligt. Du når oss på:
2. Kontakta Kundombudsmannen
Om du önskar lämna feedback eller mot all förmodan inte är nöjd med den lösning som våra kundrådgivare erbjudit, kan du kontakta vårt kundombud. Beskriv ditt ärende, lösningen du erbjudits och berätta varför du inte är nöjd. Glöm inte skriva ned kundnummer eller fakturanummer! Ange också ett telefonnummer eller en e-post där kundombudet kan nå dig. Kundombudet ser över ditt ärende och går vidare på bästa sätt.
E-post: kundombudsmannen@nordicgreen.se
3. Extern rådgivning
Om du trots kundrådgivning och kundombud fortfarande inte anser att du fått rätt hjälp finns det flera oberoende instanser du kan kontakta för vidare hjälp. Deras uppgift är att granska ditt ärende utifrån konsumentlagstiftningen.
Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
ARN är en opartisk myndighet som prövar många typer av konsumenttvister. Det är avgiftsfritt att få sin tvist prövad. Anmälan kan ske av en enskild konsument men först när konsumentens krav nekats av företaget för en vara/tjänst.
E-post: arn@arn.se
ARN
Box 174
101 23 Stockholm