Du behöver stå på nätavtalet

För att få el till din bostad behöver du två avtal: ett för elnätet och ett separat för elleveransen. Båda avtalen måste stå i ditt namn. Vi förstår att det kan vara mycket att hålla reda på, särskilt vid en flytt eller om din sambo står på nätavtalet. Därför har vi sammanställt en enkel guide för att säkerställa att allt är i ordning!

Säkerställ ditt elavtal enkelt – så här gör du:

A

Kontrollera vem som står på avtalet

Om någon annan i ditt hushåll står på elnätsavtalet, kan du enkelt överföra elavtalet till den personen. Kontrollera fakturan från er nätägare för att se vem som står på avtalet. Be sedan den personen att kontakta oss, så ser vi till att ni behåller samma förmånliga villkor som du har blivit erbjuden.

A

Teckna nytt nätavtal vid behov

Om ingen i hushållet står på elnätsavtalet, behöver du själv kontakta nätägaren för att teckna ett nytt avtal. För dig som bor i lägenhet finns informationen ofta i porten, eller så kan du fråga fastighetsägaren eller bostadsrättsföreningen. Mer information om nätägare hittar du på: www.natomraden.se

A

Slutför elleveransavtalet

När nätavtalet är på plats, meddela oss genom att kontakta vår kundservice på info@nordicgreen.se eller ring 08-20 51 00, så hjälper vi dig med avtalet för elleveransen till ditt hushåll.

Så fungerar elnät och elhandel

För att få el till din bostad krävs två separata avtal. Först måste du teckna ett avtal med det nätföretag som ansvarar för att ansluta dig till elnätet i ditt område. Därefter väljer du ett elhandelsföretag, som köper in elen åt dig. Nätföretaget tar hand om elöverföringen och underhållet av elnätet, vilket innebär att du inte kan välja nätföretag. Däremot har du full frihet att välja det elhandelsföretag som passar dig bäst. Nordic Green Energy är ett av dessa elhandelsföretag och vi hjälper dig gärna att teckna ett avtal som passar dina behov.

Har du några frågor?

Tveka inte att kontakta oss – vi finns här för att hjälpa dig!